God respons på kontorhotellkonsept

SAJA, som drifter og forvalter næringseiendom i Stor-Oslo, har utvidet tjenestetilbudet overfor gårdeiere med et kontorhotellkonsept med fokus på en fornuftig kombinasjon av økonomi og gjenbruk. Responsen i leiemarkedet var umiddelbar.​
01.08.2021

SAJA Flex er et komplett kontorhotell for fleksibel leie av møblerte kontorplasser, enkeltkontorer, grupperom og showroom – og valgfri tilgang til en rekke fellestjenester. Det har fokus på økonomi og bærekraft i form av gjenbruk av møbler og utstyr. Og ved å være spesielt rettet mot arealer som er i god teknisk stand men ellers vil måtte gjennomgå kostbar, tidkrevende riving, oppussing og tilpasning for nye leietakere.

– Utleie er ofte en naturlig og viktig del av forvaltningsjobben vår. Leiemarkedet er i endring, og vi må følge med og tilpasse tjenestetilbudet til nye behov og krav. Vi har derfor utviklet SAJA Flex – et kontorhotellkonsept for leietakere som ønsker en enkel, effektiv og hyggelig arbeidsdag med maksimal fleksibilitet. Det kan supplere tradisjonell utleie, og eksempelvis passe godt i eiendommer og arealer hvor gårdeier har et begrenset tidsperspektiv for utleie,
sier Nicole Freij, kontor- og konseptsjef i SAJA Eiendom.

SAJA står for etablering, utleie, tilpasninger og drift av kontorhotellene i nært samarbeid med gårdeier og eventuelle andre tjenestetilbydere i og rundt eiendommen.

Leietaker tilbys korte, fleksible leieavtaler – med fast månedsleie og tilgang til en pakkemeny med fellesfasiliteter og -tjenester til faste priser. Eksempelvis møterom, personalrestaurant, sosiale områder, wi-fi og treningsfasiliteter.

SAJA Flex er etablert i flere bygg i Bryn-Helsfyr-området – og responsen har vært svært god.

– Ved å kombinere tradisjonell arealutleie med SAJA Flex treffer vi en mye bredere del av leiemarkedet. Dette ga umiddelbart resultater, og har gjort at store ledige arealer har blitt fylt opp på rekordtid. Vi har nå et ferdig pakket konsept å tilby i andre aktuelle bygg,
sier Freij.

I de første kontorhotellene har det vært fokus på å skape gode, trivelige lokaler med minst mulig oppussing og materialbruk – og mest mulig gjenbruk av brukte møbler.

– Det har vist seg fullt mulig å skape gode arbeidsmiljøer på denne måten, og at mange mindre leietakere setter pris på kombinasjonen av fleksibilitet, pris og gjenbruk. Vi vil gjerne komme i kontakt med eiendomsaktører i Oslo-området som lurer på om konseptet kan passe i deres bygg, eller som av ulike årsaker skal kvitte seg med brukt inventar og møbler,
avslutter Freij.​
Bilde
Del på sosiale medier

Flere saker